TUNING POWER COMMANDER

Power Commander vs Rapid Bike Evo

Istnieje już parę ciekawych artykułów dostępnych w internecie na ten temat. Aby nie przelewać treści, które właściwie stanowia pewne bunum commune i są łatwo dostępne dla każdego czytelnika internetowego chcemy sprawę potraktować esencjonalnie: podać co z punktu użytkownika wydaje nam się najistoniejsze?

  1.  Plusem wielkim Power Commandera jest największa lista aplikacyjna motocykli, do których możemy je zainstalować. Do wielu popularnych u nas modeli Rapid Bike nie oferuje modułów. Przykład? Mały Bandzior, duży również, Suzki VZR 1800...Szkoda. Wybór więc najprościej zacząć do sprawdzenia tego, co faktycznie jest oferowane, co możliwe w ogóle do założenia?
  2. Czy istonym elementem jest "kasa", którą trzeba wydać? No jasne, że tak. Tańszym rozwiązaniem jest Power Commander V lub III. Rynek pierwotny jak i wtórny ma tu sporą propozycję dla nas. Choć wszystko zależy od punktu widzenia. Według nas sensownie jest wziąć pod uwagę "co i za ile" dostaniemy? Krótko mówiąc: jeśli chcemy brać nie tylko cenę ale i to co się za nią dostaje to odpowiedź już nie jest taka prosta, bo zależy ile chcemy osiągnąć? Koszt Power Commandera (nowego) ok. 1200-1500 złotych . Podstawowy model obsługuje jednak tylko 4 wtryski. Jeśli moto ma ich 8 to wypada dokupić Secondary Fuel Module. Suma z pewnością będzie wyższa niż Rapid Bike Evo -2100 złotych do motocykli z 4 wtryskami, 2500 zł w przypadku 8 wtryskiwaczy. 
  3. Pomijając  funkcjonalność urządzeń z punktu widzenia tunera montującego moduł za największy plus Rapid Bike uważam funkcje autoadaptacji, która występuje w Rapid Bike Evo oraz Rapid Bike Racing. Obie firmy - DynoJet i DimSport -  proponują bazowe mapy paliwowe, które można wgrać do modułu. Rapid jednak ma funkcję autoadaptacji, dzięki której wystarczy przejechać kilkaset kilometrów i mapa zostanie automatycznie dopasowana do charakterystyki silnika! Oznacza to oczywiście, że mniej wydatków czeka motocyklistę w osiągnięciu dobrego sparowania modułu z motocyklem. Podkreślę tu wyraźnie: nie mówię o dodatkowych urządzniach typu Autotune Power Commander czy My Tuning Bike w Rapid Evo. O tym jak cenna jest to cecha Rapida - autoadaptacja - łatwo przekonać się czytając spostrzeżenia samych użytkowników PC. Podkreśla się bardzo często małą skuteczność wgrywanych map ze strony producenta PC i konieczność dalszego strojenia na hamowni. Rapid daje oprócz map gotowych możliwość dalszego ich dopracowania przez użytkownika w trakcie normalnej jazdy!
 
OTO KILKA PRZYKŁADÓW NASZEJ PRACY Z POWER COMMANDEREM:

SUZUKI GSF 650 BANDIT

HONDA XL 700 TRANSALP

YAMAHA FZ1 2006
 

Dodaj komentarz

Twój email * (nie będzie publikowany)
Twój podpis *
adres strony WWW
Treść komentarza *
Kod zabezpieczający *