Regulacje Yamaha FZ1N 2006 Power Commander + wydech Scorpion
Regulacje dotyczą Yamahy FZ1 z 2006 roku. Wcześniej ponoć motocykl tuningowany u naszej szanownej konkurencji. Stwierdziliśmy wgranego gotowca. Udało nam się go lekko poprawić na hamowni. Wykresy udostępniamy w wersji: 100% otwarcia przepustnicy - kilka koni przybyło, 60% i 40%. Te ostatnie zasługują na szczególną uwagę. Widać na nich spory przyrost mocy i momentu: zaczyna się już od około 3500 obrotów. Przy 5000 różnica wynosi 5 kM ale maksymalna jest przy 9000 - 20 koni więcej. Za to różnicę przy 60 % otwarcia przepustnic można uznać za skromne, choć mimo wszystko coś jest (ok. 2 kM). Lepiej wyszło jak widać przy 100 % - "pełna łycha" to dodatkowe 4 kM. Nota bene: większość z nas gdy pyta: A ile to mi da? ( chodzi o ostateczny efekt strojenia silnika ) ma właśnie na myśli maksymalne otwarcie przepustnicy, które w rzeczywistości niezbyt często przytrafia się w użytkowaniu motocykla na normalnej drodze. Za to do 60-70 z pewnością "odkręcamy" gaz najczęściej. Wniosek: w trakcie strojenia warto poświęcić więcej uwagi tzw. użytecznym obrotom. I chyba fajnie byłoby poprosić o firmę tuningową o możliwość zweryfikowania prac poprzez pomiary na hamowni...