Najczęściej zadawane pytania

 

 

1. Ile to kosztuje?

Odp: Godzina naszej pracy odpowiada wartości 160 zł brutto

2. Jaką gwarancję daje serwis?

Odp: Gwarancje nasze są zgodne z aktami prawnymi Kodeksu Cywilnego, który reguluje te kwestie jak również z Ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Większość towarów zakupionych u nas posiada normalną gwarancję tj. 24 miesiące od daty otrzymania towaru. Gwarancja dotyczy wad ukrytych. Nie odpowiadamy jako gwarant za rzeczy, które zostały nam przez klientów dostarczone do montażu lecz tylko za ich poprawny montaż. Na większość usług dajemy gwarancję 6 miesięcy. 

3.  Czy mogę obserwować naprawę mojego motocykla?

Odp: Oczywiście, że tak, o ile są takie możliwości. W serwisie posiadamy 3 główne podnośniki motocyklowe, na których naprawiane są motocykle. W wypadku chęci obserwacji naprawy staramy się aby naprawa była dokonywana naprzeciwko miejsca przeznaczonego dla oczekujących klientów ( kanapa ). Nie można jednak przeszkadzać w czasie pracy mechanikowi. 

4.  Co dzieje się z częściami wymienianymi w trakcie naprawy pojazdu?

Odp: Klient decyduje w trakcie odbioru motocykla co chce robić z wymienionymi częściami: zabrać ze sobą lub zostawić w naszym serwisie do utylizacji. Wyjątkiem są płyny ( oleje zwłaszcza), które utylizujemy na miejscu.  


Tuning:

1. Ile mi to da?

Odp: To najczęściej chyba stawiane pytanie i podobnie jak w tych najważniejszych pytaniach ( za takie uznajemy np. egzystencjalne) nie ma prostej i jednoznacznej odpowiedzi. Bo: motocykla i ich dusze ( silniki) są równie indywidualne chyba jak my ludzie i w związku z tym nie da się złożyć obiecującej deklaracji, że przyrost mocy będzie wynosił określoną wartość. Producenci modułów i tunerzy najczęściej stwierdzają, że można dodatkowo uzyskać do kilkunastu procent ( z naciskiem na "do" z naszej strony). Pytanie to oczywiście zakłada pewną presupozycję: interesuje nas przyrost mocy  w stosunku do danych producenta. Odpowiada to pomiarowi najczęściej na 4 biegu i pełnemu otwarciu przepustnicy czyli tzw. 100% TPS. Z punktu widzenia jednak użytkownika motocykla znacznie ważniejsze są przyrosty w zakresie użytecznych otwarć TPS, ponieważ znacznie rzadziej otwieramy manetkę na tzw. maksa niż na 40, 50 czy 70 % TPS. I tu przyrosty są znacznie ważniejsze. Ponieważ producenci nie podają takich danych więc dokładne informacje na ten temat można uzyskać dopiero po zakończeniu pełnego strojenia na hamowni. Najczęściej udostępniane informacje na ten temat dotyczą wykresu mocy, momentu i AFR w zakresie 20, 40, 60, 80 i 100 % TPS prze i po tuningu.

2. Co jest lepsze: chip tuning czy box tuning?

Odp: To pytanie typu: co było wcześniej - kura czy jajko? My traktujemy obie metody jako komplementarne czyli uzupełniające się. Niektóre rzeczy lepiej robić za pomocą dodatkowych modułów inne poprzez bezpośrednią ingerencję w ECU. Są oczywiście tacy, którzy zdecydowanie wypowiadają się albo przeciw zmianom bezpośrednim w ECU albo przeciw użyciu modułów tuningowych używając mniej lub bardziej sofistycznych argumentów. Prawda, jak zazwyczaj bywa pośrodku.

3. Dlaczego wyniki pomiarów dokonywanych przez tunerów różnią się od wyników podawanych przez producentów motocykli?

Odp:  Nie wszystkie wyniki pomiarów dokonywanych na hamowniach motocyklowych podwoziowych wykazują taką różnicę. Zazwyczaj jednak ma to miejsce. Do bardzo rzadkich przypadków należą wyniki pomiarów, w które są wyższe niż podane przez producenta. Nie powinno mieć również znaczenia, że większość pomiarów podawanych przez producentów dotyczy pomiarów na hamowni silnikowej czyli podaje moc zmierzona "bezpośrednio" na wale. Hamownie podwoziowe posiadają szereg korektorów, dzięki którym podajemy również moc zmierzona na wale. Moim zdaniem różnice mogą wynikać zasadniczo z dwóch faktów: do pomiaru mocy producenci używają wyselekcjonowanych silników i jeśli tak jest ja traktuję ten fakt jako próbę zakłamywania rzeczywistości. Odpowiedź ta jest jednak tylko moją prywatną opinią nie popartą żadnymi dowodami.

4. Czy poczuję różnicę po tuningu motocykla?

Odp: Nie wiemy, ponieważ tak naprawdę nie wiemy w jaki sposób jeździsz? Jaki jest Twój styl jazdy? To pytanie dotyczy subiektywnych odczuć związanych z jazdą, emocjami towarzyszącymi jej a my jesteśmy specjalistami tuningu motocykli. Jedyną różnicę jaką jesteśmy w stanie wykazać to ta, która wynika z pomiarów na hamowni.

5. Jak należy czytać wykresy z hamowni?

Odp: Najczęściej podawane parametry na wykresie to: moc silnika, moment obrotowy i wykres AFR. Ten ostatni na naszych wykresach umieszczany jest poniżej wykresów mocy i momentu i wg nas on jest najciekawszy ponieważ informuje o składzie mieszanki paliwowej w całym zakresie jego pracy, co pozwala wprowadzić ewentualne korekty dawek paliwowych.

 6. Jaki moduł jest najlepszy: Power Commander, Bazzaz czy Rapid Bike lub jeszcze inny?

Odp: Na naszej stronie prezentujemy częściową odpowiedź na to pytanie. Generalnie można powiedzieć, że każdy z nich ma swoje zalety oraz słabsze strony i zazwyczaj konieczne jest indywidualne rozważenie w zależności od tego w jakim motocyklu planujemy tuning oraz jakim budżetem dysponujemy? Trzy powyżej wymienione moduły są zasadniczo najrozsądniejszą propozycją na rynku motocyklowym, oferującą bardzo dobre produkty. Mniej znane moduły są zazwyczaj ich uproszczoną mocno wersją.

7. Czy moduły tuningowe chip tuning pomagają w problemach związanych z wtryskiem paliwa?

Zasadniczo moduły powinny być stosowane aby polepszyć warunki pracy silnika, usunąć restrykcje producentów lub inne wynikające z prawa istniejącego tam gdzie motocykl był użytkowany. Warunkiem koniecznym osiągnięcia dobrych rezultatów tuningowych jest bardzo dobry stan techniczny motocykla. Zdarza się, że właściciel motocykla oczekuje po tuning naprawy niesprawnie działającego silnika. Tak często jednak nie dzieje się. Najpierw trzeba usunąć uszkodzenia.

8. Czy po założeniu filtra powietrza akcesoryjnego K&N zachodzi konieczność regulacji silnika?


Producent  w tej kwestii dostarcza informację: Zakładając filtr K&N "normalny" powietrza ( istnieją również wersje racingowe filtrów K&N o zupełnie inne przepustowości powietrza ) do stockowej wersji motocykla nie jest wymagana żadna dodatkowa modyfikacja. W przypadku jakichkolwiek zmian w motocyklu może zachodzić konieczność ponownej regulacji składu mieszanki. Tak może być w przypadku gdy np. motocykl posiada moduł tuningowy i serwuje motocyklowi inny niż stockowy skład mieszanki bądź zmieniony układ wydechowy.

9. Jaki tuning mogę zlecić Toxic Moto?

Zajmujemy się głównie tuningiem silników motocyklowych. Nie budujemy motocykli choć nierzadko prowadzimy niewielkie projekty i zlecenia typu custom.

10. Co robimy w zakresie tuningu?