Pomiar mocy Yamaha XT 660 X - czy opłaca się montować akcesoryjny wydech i filtr powietrza?

Wykonaliśmy parę pomiarów na naszej hamowni i chcielibyśmy je Wam zaprezentować. Na 6ej miniaturce mamy pomiar XTka z wydechem Akrapovic bez DB killerów oraz filtrem powietrza K&N. Jak widać moc maksymalna czyli niecałe 46 koni oraz niecałe 57 Nm to całkiem porządny wynik, nieznacznie odbiegający od deklaracji producenta (motocykl o przebiegu ponad 45 tysięcy! Najciekawszy w tym pomiarze nie jest jednak wykres mocy czy momentu lecz AFR. W zasadzie od ok. 2 tys. rpm aż do końca mamy do czynienia z bardzo ubogą mieszanką dochodzącą aż do 20! Jak jest z temperaturą spalania przy takiej mieszance każdy chyba wie. Najtańszym sposobem by powrócić przynajmniej w pobliże normalności okazało się założenie najgorszego filtra powietrza tzw. zamiennika oraz DB killerów. Jaki efekt? Można zobaczyć na przykładzie pomiarów przedstawionych na miniaturce pierwszej i czwartej. Pierwsza miniaturka pokazuje różnicę pomiędzy pomiarów z trzeciej miniaturki i szóstej ( pomiar z filtrem M-Line powietrza oraz DB killerem). Jak widać uzyskaliśmy nawet wzrost mocy maksymalnej choć w zupełnie przypadkowy sposób. Z pierwszej, drugiej i siódmej miniaturki widać, że mocy ubyło przy zastosowaniu DB-kilerów w dolnym i średnim zakresie obrotów. Normalne w końcu choć nieoczekiwanie otrzymaliśmy wzrost mocy maksymalnej w przypadku zastosowania najgorszego filtra powietrza. Można powiedzieć, że wypadki przy pracy się zdarzają :) . Miniaturka czwarta to pomiary z wydechem Akrapovica z DB kilerami oraz filtrem powietrza Yamahy. Miniaturka druga jest porównaniem 3 pomiarów: Akrapovica z K&N bez DB killerów, z DB killerami przy filtrze powietrza M-Line i oryginalnym Yamahy. I ten ostatni uważamy za najlepszy przy założeniu, że nie chcemy nic zmieniać w wyposażeniu akcesoryjnym motocykla. Osobiście uważamy, że najlepszą opcją aby uzyskać maksimum potencji silnika byłaby regulacji map paliwowych oraz zapłonowych poprzez moduł Rapid Bike Racing oraz modyfikacja air boxa.

 "Kto ma oczy niech patrzy!" :)

Aby zobaczyć wykres mocy, momentu i AFR motocykla kliknij na miniaturkę

Dodaj komentarz

Twój email * (nie będzie publikowany)
Twój podpis *
adres strony WWW
Treść komentarza *
Kod zabezpieczający *