Chip tuning Kawasaki Z1000 SX 2014
Znacznie ważniejszym elementem jest zmiana krzywek na wałku ssącym. Różnice dotyczące ich parametrów - wzniosu i kątów - można zobaczyć na jednym z grafów, dołączonym do artykułu. Jak widać zmiany są tutaj nie koniecznie krokiem do przodu, ponieważ krzywka z powodu swojego kształtu i wymiarów ma krótszy czas otwarcia czyli mniej jest w stanie napompować :( .
Dodatkowym utrudnieniem wspólnym dla wszystkich modeli Z100SX jest wyjątkowo trudna droga dostarczania powietrza do airboxu, co można również obejrzeć na jednym z grafów ( klasyczna "droga przez mękę"). Proszę pomyśleć ile powietrze musi się "natrudzić" zanim wpadnie do airboxa! I pomyśleć, że można byłoby wpuścić po prostu powietrza. To oczywiście kolejny kamień pod nogi dla tunera. Na szczęście częściowo problem ten został już wcześniej rozwiązany przez innych i my tylko skorzystaliśmy przy modyfikacjach mechanicznych z pomysłów już sprawdzonych.
Największa część pracy dotyczyła modyfikacji na oryginalnym ECU Kawasaki. Co zmieniliśmy? Oczywiście mapy paliwowe, usunęliśmy limitery producenta. To na początek. Zasadnicze przyrosty otrzymaliśmy dzięki zmianom map zapłonowych. Przy okazji strojenia jeszcze raz przekonaliśmy się jak dużym plusem jest korzystanie z testów obciążeniowych. Dzięki sweep testom (zwiększające się proporcjonalnie obciążenie w sposób płynny) wyraźnie widać było jakie zupełnie inne są potrzeby silnika w trakcie normalnej inercji i symulacji prawdziwego drogowego obciążenia.
Wyniki dla wartości 100% TPS można oglądnąć poniżej. Wystarczy kliknąć na miniaturkę. Pozwolimy sobie również opublikować ocenę naszej pracy jaką wyraził mailowo sam właściciel motocykla.
"