Chip tuning Suzuki GSF 1250 '08

Przeróbki i wszystkie zmiany jak do tej pory dały bardzo dobry wynik, ponieważ w stosunku do mocy maksymalnej osiągnęliśmy 30 % wzrost. 

Na miniaturkach dostępnych poniżej środkowa pokazuje moc maksymalną motocykla, którą odnotowaliśmy przy 1szej wizycie motocykla na naszej hamowni. Pomiar wykazał 90 koni na kole czyli ok. 100 koni na wale. Rozmawialiśmy przez jakiś czas z właścicielem motocykla nad możliwościami zmian tuningowych zmierzających do "wyduszenia" z moto więcej mocy. 

Postanowiliśmy wprowadzać zmiany etapami w sposób, który pozwoli nam określić efektywność kolejnych modyfikacji. Pierwszą modyfikacja dotyczyła wymiany zastanego układu wydechowego ( stock ) na kompletny układ firmy Akrapović. Na pierwszym wykresie linie niebieskie wyznaczają poziom tych zmian: 11 bhp w stosunku do pierwotnego pomiaru to nawet nieco więcej niż sam Akrapović obiecuje na swojej stronie - karcie informacyjnej tego układu wydechowego ( ok. 8 bhp ). 

Następnie dokonano zmian w zakresie airboxu oraz wymieniono filtr ze stockowego na Sprint Filtra. Zmiany te krótko opisaliśmy w osobnym artykule, który polecamy. Zysk na poziomie ponad 7 koni oceniamy jako bardzo atrakcyjny pod względem efektywności wobec ceny dotyczącej wartości zmian.

Począwszy od etapu drugiego oczywiście dokonywaliśmy zmian dotyczących oryginalnego ECU. Zostały generalnie zmienione mapy: paliwowe (TPS oraz IAP), zapłonowe, drugich przepustnic (STP). Usunęliśmy TRE poprzez unifikację map zapłonowych dla wszystkich biegów jak również stworzyliśmy jedną mapę paliwową. Mimo wprowadzenia uproszczonych procedur odnotowaliśmy ponad 500 tyś próbkowań systemu autotune, dzięki któremu o wiele łatwiej ustalić jest właściwe dawki paliwowe.

Dodaj komentarz

Twój email * (nie będzie publikowany)
Twój podpis *
adres strony WWW
Treść komentarza *
Kod zabezpieczający *